20 Ağustos 2018 Pazartesi

“Yardımlaşmada Adalet” Paneli M. YAHYA EFE ANAYURT GAZETESİ 21 Aralık 2017 Perşembe ANKARA

“Yardımlaşmada Adalet” Paneli

M. YAHYA EFE
ANAYURT GAZETESİ
21 Aralık 2017 Perşembe
ANKARA

Sevgili okurlarım, 12-18 Aralık 2017 tarihleri arasında kutlanan 25. Yoksullarla Dayanışma haftası, bu yıl Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu’nun himayelerinde yapıldı..
YOYAV’ın koordinatörlüğünde düzenlenen bu yardımlaşma kervanına, 39 sivil toplum kuruluşu katıldı.
Bu kuruluşların içerisinde; Kilis Valiliği, Kilis Belediye Başkanlığı, Kilis 7 Aralık Üniversitesi ve Genel Başkanı olduğum Kilis Yardımlaşa Derneği de vardı.
Kilis Yardımlaşma Derneği’nde “Yardımlaşmada Adalet” konulu bir panel düzenlendi.
Panelistler; A.Ü. Öğretim Üyesi Prof. Dr. Anıl Çeçen, Gazeteci-yazar Harika Ören, Gazeteci-Yazar Münevver Özcan idi.
“Yardımlaşmada Adalet” Panelindeki açılış konuşmamı sizlerle paylaşmak istiyorum;
“Değerli Konuklar, “YARDIMLAŞMADA ADALET “ PANELİ’ne hoş geldiniz. Ulu Önder Atatürk, silah arkadaşları ve tüm şehitlerimizin manevi huzurunda sizleri bir dakikalık saygı duruşu ve İstiklal Marşına davet ediyorum.
Değerli Konuklar, hayatı paylaşan insanlar, aynı düzeyde değillerdir. Zayıfı, güçlüsü, fakiri, zengini, erkeği, kadını doğar, büyür, birlikte yaşar ve ölürler.
İşte bu beraberlik hayatın kaynağını oluşturuyor. Ancak bu farklı insanlar, yaşadıkları süre içinde birbirlerine ihtiyaç duyarlar ve yardımlaşmak zorundadırlar…
Dostluk ve kardeşlik duygularını tazeleyen, insanları sevgi ve saygı bağları ile bütünleştiren, hasretleri gideren, insanların bir araya gelmesini sağlayan yardımlaşma ve dayanışmanın, yoksullukla mücadelede, sosyal hayatımızda ve ülke kalkınmasında çok önemli bir yeri vardır.
Yoksulluk, insanlığın ve toplumumuzun huzurunu tehdit eden en temel sorunların başında gelmektedir.
Bu nedenle yoksullukla mücadele de yardımlaşmanın önemi oldukça büyüktür.
İnsanların birbirine yardım etmesi eylemi olan yardımlaşmaya, son yıllarda toplum olarak, gereken önemi vermiyoruz.
Toplumdaki bu büyük noksanlık ise, kültürümüzün bir insanlık ayıbıdır.
Bugün ülkemizde karnını doyuramayan, başını sokacak bir ev bulamayan, can güvenliği olmayan yahut eğitim ve sağlık hizmeti alamayan insanların sayısı hepimizin düşündüğünden çok daha fazladır.
Toplum olarak yardımlaşma duygusunu yaşayabilmeliyiz. Sevinirken sevindirmek, giyerken giydirmek, doyarken doyurmak ve gücümüzün yettiğince yardıma ihtiyacı olan muhtaçlara yardım elini uzatmak, bir insanlık görevidir.
İşte bu duygu ve düşüncelerle; bir yoksulun yüzünü güldürmek, bir garibi sevindirmek, bir fakiri giydirmek ne güzel bir duygu.
Bir öğrenciye burs vermek, bir güçsüzü gözetmek, bir yaşlıya kanat germek, ne güzel bir yardım severlik.
Toplum olarak yardımlaşma duygusunu yaşayabilmeliyiz. Bugün işsizliğin kol gezdiği ülkemizde, mal ve mülk sahibi zenginlerimiz, yardım kurumlarına destek olarak, işsize ve yoksula yardım elini uzatmalıdır. İnsan ne oldum değil, ne olacağım demeli...
Bu yardımı yaparken de Adaletli davranmalıdır…
“Hak’kın toprağına mülküm var, deme
Dam ile harmanda hakkım var, deme
Güçlü kuvvetliyim arkam var, deme
İnsanı sırt üstü yere seren var.”
Sözü, birbirinden değerli panelistlerimize bırakırken, hepinizi en derin saygılarımla selamlıyorum.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder